09
Okt
12

Het ergste wat een meisje kan overkomen

het verhaal bij de foto uit syrië (dinsdag 9 oktober 2012)

Omdat Syrië vergeten lijkt te worden. Er soms alleen nog langs de Turkse grens mortiergranaten naar beneden lijken te vallen. Daarom de komende tijd elke werkdag een foto met verhaal uit dit verscheurde land. Misschien een druppel op de gloeiende plaat. Maar veel druppels….

Syrian army soldiers allegedly kidnapped, raped, and killed some of 16-year-old Zaynab’s classmates. When they came looking for her father, her family fled their home in Homs for Lebanon, where they live as refugees. (Matilde Gattoni).
4 Responses to “Het ergste wat een meisje kan overkomen”


  1. oktober 9, 2012 om 8:45 am

    Mooie reeks, hoewel het woord mooi misschien niet echt op zijn plaats is en het misschien gewoon triest is dat het moet bestaan. Goed intiatief is wellicht een betere omschrijving.

    • 2 Lucas Bezembinder
      oktober 9, 2012 om 12:00 pm

      Dankjewel. Ik doe het ook uit een soort machteloosheid. Als ik tijdens mijn favoriete praatprogramma de discussie weer over GroenLinks gaat terwijl niemand aandacht voor Syrië lijkt te hebben. Ik zou zeggen: “Elke avond Petra Stienen als tafeldame naast Pauw en Witteman.”

  2. 3 Maria Palacios
    oktober 17, 2012 om 11:29 am

    sorry voor mijn slechte Nederlands,ik woon hier maar 18 maanden en ik denk dat deze situatie is triest,echt triest,maar er zijn meer dan 15 miljoen meisjes die verkoopt worden door hun eigen ouders,er zijn ook veel die moeten trouwen als kleine meisjes(soms met 5 jaar),en nog heel veel meer die moeten werken en kunnen niet naar school. Het is hard,triest en ongelovelijk dat dat kan gebeuren….en Ik denk dat onrechtvaardig is richten de media allen op een geval….

    • oktober 18, 2012 om 1:14 pm

      Hallo Maria.
      Eigenlijk zijn al dit soort verschrikkelijke gevallen onvergelijkbaar.
      Ik heb het met lichte overdrijving geschreven om de aandacht erop te vestigen.
      Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er nog meer verschrikkelijke dingen zijn voor meisjes.
      Dankjewel voor je opmerkingen.


Geef een reactie

Archief

Tweets


