09
Okt
10

John Lennon (verhaal140 tweet 09-10-2010)

Vandaag is het 70 jaar geleden dat John Winston Lennon werd geboren. Een feit waar zelf Google even bij stilstaat. In de Volkskrant staat een artikel over John Lennon als pionier van de pappa-pop. Met zijn kritiek op Yoko Ono ben ik het eens. Maar dat iedereen het verkeerd zag toen Double Fantasy uitkwam niet. Lennon als ouder wordende popster die daarvoor uitkwam en afstand had genomen van zijn rebelse jeugd. Ik geloof het niet. Ik zie Double Fantasy als een gezongen verslag van jaren huisvaderschap. De liefde voor vrouw en kind in muziek. Maar ik weet zeker dat hij nog kritische songs zou hebben gemaakt over Guatanamo Bay of een blunderende Blair. Hieronder mijn verhaal140 als homage aan John Lennon.

0 Responses to “John Lennon (verhaal140 tweet 09-10-2010)”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Archief

Tweets


